Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

Ριβοφλαβίνη Β2

Λειτουργίες Ριβοφλαβίνης
Η βιταμίνη Β2 ή ριβοφλαβίνη, ακόμη μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη λειτουργεί σαν ‘’βοηθός’’ διαφόρων ενζυμικών συστημάτων.
  • imageΕίναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του μυϊκού και του νευρικού συστήματος.
  • Συμβάλλει σημαντικά στη γρήγορη ανάπτυξη των παιδιών.
  • Συμμετέχει στον μεταβολισμό των συστατικών της τροφής όπως είναι η πρωτεΐνη, οι υδατάνθρακες και το λίπος.
  • Σημαντική είναι η συνεισφορά της στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές.
Ανεπάρκεια Ριβοφλαβίνης
Τα κύρια αίτια έλλειψης της ριβοφλαβίνης είναι η ανεπαρκής διαιτητική πρόσληψη, η οποία μπορεί να επιδεινώνεται από την κακή αποθήκευση ή επεξεργασία τροφίμων. Επίσης μειωμένη απορρόφηση της ριβοφλαβίνης παρατηρείται από την μη φυσιολογική πέψη, σε περιπτώσεις όπως δυσανεξία στη λακτόζη, κοιλιοκάκη, κακοήθεια και εκτομή του λεπτού εντέρου. 
Η έλλειψη Ριβοφλαβίνης παρουσιάζεται με πονόλαιμο, υπεραιμία, οίδημα του φάρυγγα και του βλεννογόνου του στόματος, χείλωση, στοματίτιδα γλωσσίτιδα, σμηγματορροϊκή δερματίτιδα. Επειδή η ανεπάρκεια της ριβοφλαβίνης σχεδόν πάντα εμφανίζεται σε συνδυασμό με ανεπάρκεια άλλων βιταμινών του συμπλέγματος Β και ιχνοστοιχείων κυρίως σιδήρου, μερικά από τα συμπτώματα (π.χ., γλωσσίτιδα και δερματίτιδα) μπορεί να προκύψουν και από άλλες ελλείψεις. 
Πηγές Ριβοφλαβίνης
1: Μαγιά
Είναι μια καλή πηγή ριβοφλαβίνης (β2) δίνοντας 0.858mg (50% της ημερήσιας πρόσληψης Β2) ανά κουταλάκι του γλυκού μαγιά.
2: Το συκώτι
Συκώτι (κυρίως από αρνί) δίνει 4.6mg ριβοφλαβίνη (Β2) ανά 100g συκωτιού (270% της ημερήσιας πρόσληψης Β2).
3: Αμύγδαλα
Τα αμύγδαλα δίνουν 1.45mg (85% της ημερήσιας πρόσληψης) ριβοφλαβίνης ανά φλιτζάνι αμύγδαλα.
4: Τυρί (Ροκφόρ, Brie, Limburger)
Το ροκφόρ περιέχει περισσότερη ριβοφλαβίνη (Β2) από όλα τα τυριά. Άλλα τυριά υψηλής περιεκτικότητας σε ριβοφλαβίνη είναι το brie, Limburger, Camembert κλ.
Επιπλέον καλή πηγή ριβοφλαβίνης είναι το σιτάρι, τα ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η πέστροφα, καθώς επίσης η λιαστή ντομάτα, η σόγια και το σουσάμι.
Κατεργάρη Υβόνη Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πηγές:












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου