Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013

Ζωντανέψτε τα γεύματά σας με λαχανικά και φρούτα

10 tips για να βελτιώσετε την πρόσληψη φρούτων και λαχανικών.


Ανακαλύψτε τα οφέλη των φρούτων και λαχανικών στα γεύματά σας. Η πλειοψηφία των λαχανικών και φρούτων δεν έχουν λιπαρά και περιέχουν ελάχιστες θερμίδες, ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και άλλα βασικά θρεπτικά συστατικά. Τα περισσότερα άτομα πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από 3 φλιτζάνια, και κάποιοι, έως και 6 φλιτζάνια λαχανικών/ φρούτων την ημέρα. Δεν είναι μόνο μια υγιής πινελιά στο γεύμα μας, αλλά δημιουργούν και ένα αρκετά ελκυστικό γεύμα λόγω του χρώματος, του αρώματος και της υφής που δίνουν. Δείτε παρακάτω δημιουργικούς τρόπους ώστε να πάρετε όλα τα οφέλη!

1. Φρούτα και λαχανικά στη σχάρα
Ναι καλά καταλάβατε η σχάρα δεν είναι μόνο για το κρέας!! Χρησιμοποιήστε την για να ψήσετε τα λαχανικά και τα φρούτα. Δοκιμάστε μανιτάρια, καρότα, πιπεριές, πατάτες, ακόμη και σουβλάκι λαχανικών. Αλείψτε τα με λάδι ώστε να μην ξεραθούν. Ψήστε φρούτα όπως τα ροδάκινα, ανανάς, μάνγκο , θα εκπλαγείτε με την υπέροχη γεύση τους!

2. Βάλτε γεύση στα φαγητά κατσαρόλας
clip_image002
Ανακατέψτε τα λαχανικά όπως σοταρισμένα κρεμμύδια, αρακά, φασόλια, ντομάτες, κολοκυθάκια στο αγαπημένο σας φαγητό κατσαρόλας, θα δώσουν επιπλέον γεύση και ζωντάνια με το χρώμα τους!

3. Ζυμαρικά με λαχανικά
Προσθέστε επιπλέον λαχανικά στο πιάτο των ζυμαρικών σας, όπως πιπεριές σε κομματάκια, τριμμένο καρότο, κολοκυθάκια, σπανάκι, κόκκινα φασόλια, κρεμμύδια σε παραδοσιακή σάλτσα ντομάτας . Τα λαχανικά θα σας προσφέρουν λίγες θερμίδες και θα σας ικανοποιήσουν γευστικά!

4. Γίνετε δημιουργικοί με την σαλάτα σας
Σε μια απλή σαλάτα μαρουλιού προσθέστε κομμάτια καρότου, φράουλες, σπανάκι, κάρδαμο, πορτοκάλι και ρόδι για ένα γευστικό αποτέλεσμα.

5. Σαλάτα φρούτων
Μετά από μια υπέροχη έξοδο για φαγητό, καταναλώστε μια φρουτοσαλάτα αντί για ένα επιδόρπιο που θα σας γεμίσει με αρκετές κενές θερμίδες.

6. Λαχανικά και φρούτα στο τηγάνι
Δοκιμάστε κάτι νέο! Τσιγαρίστε για λίγα λεπτά τα λαχανικά σας, όπως το μπρόκολο, καρότα, αρακάς, μανιτάρια, πράσινα φασόλια και προσθέστε τα σε οποιοδήποτε γεύμα.

7. Λαχανικά στο σάντουιτς
clip_image004
Είτε πρόκειται για ένα σάντουιτς είτε για μια τορτίγια, τα λαχανικά δίνουν το κάτι επιπλέον. Δοκιμάστε φέτες ντομάτας, μαρούλι, αγγούρι, αβοκάντο για επιπλέον γεύση.

 
8. Γίνετε δημιουργικοί με τα επιδόρπιά σας
Προσθέστε κομματάκια από μήλο, μπανάνα, βατόμουρα, αχλάδι στην αγαπημένη συνταγή  για κέικ, θα εκπλαγείτε με την καινούργια συνταγή!

9. Κάντε ένα νόστιμο smoothie φρούτων
clip_image006
Για επιδόρπιο, τοποθετήστε φράουλες, βατόμουρα, σμέουρα, μπανάνες και χυμό φρούτων στο μούλτι με λίγο γιαούρτι, μέλι και καρύδια για ένα νόστιμο smoothie φρούτων.

 
 
10. Ζωντανέψτε την ομελέτα σας
Ενισχύστε το χρώμα και τη γεύση της ομελέτας με λαχανικά. Δοκιμάστε το συνδυασμό διαφορετικών λαχανικών, όπως μανιτάρια, σπανάκι, κρεμμύδι, τριμμένο καρότο και κολοκύθι καθώς και πολύχρωμες πιπεριές.

Κατεργάρη Υβόνη Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πηγή:
United States Department of Agriculture ( USDA)


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου