Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2013

Τι γίνεται όταν οι άντρες παραλείπουν το πρωινό τους;

clip_image002Σύμφωνα με έρευνα του Χάρβαρντ, το 27% των ανδρών που παραλείπουν το πρωινό τους έχουν υψηλότερο κίνδυνο να υποστούν καρδιακή προσβολή ή να αναπτύξουν καρδιακή νόσο, σε σύγκριση με εκείνους που ξεκινούν τη μέρα τους με γεμάτο στομάχι. Η μελέτη αυτή επιβεβαίωσε τα προηγούμενα ευρήματα που συνέδεαν τις διατροφικές συνήθειες με αυξημένους παράγοντες κινδύνου για καρδιακή νόσο. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Eric Rimm, καθηγητή στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, οι άνδρες που παραλείπουν το πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν το βάρος τους, να παρουσιάσουν ασθένειες όπως σακχαρώδη διαβήτη , αρτηριακή υπέρταση και υπερχοληστερολαιμία (υψηλή χοληστερόλη).

clip_image004Μια ακόμη νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στις 22 Ιουλίου στο περιοδικό Circulation , έδειξε ότι οι άνδρες που δεν κατανάλωναν πρωινό, είχαν και άλλες ανθυγιεινές συνήθειες, όπως το κάπνισμα, και λιγότερη άσκηση .
Επίσης η επιλογή των τροφίμων που καταναλώνει ένα άτομο κατά τη διάρκεια του πρωινού, θα μπορούσε να είναι ένας παράγοντας για τη πρόληψη καρδιακών νόσων. Το πρωινό είναι συνήθως ένα γεύμα στο οποίο τα άτομα έχουν την τάση να τρώνε πιο υγιεινά. Συνεπώς με την παράλειψη ενός γεύματος που διαθέτει δημητριακά, φρούτα ή γιαούρτι, μειώνεται η ημερήσια πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.
Συμφώνα με τον Eric Rimm, υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για την σχέση ‘’ παράλειψη πρωινού/ καρδιακές νόσοι’’.
Η μελέτη του Χάρβαρντ έδειξε ότι οι άνδρες που παρέλειπαν το πρωινό, και άλλα ενδιάμεσα γεύματα (σνακ), κατανάλωναν ένα υπερβολικά πλούσιο σε θερμίδες κύριο γεύμα, το οποίο οδηγούσε σε υψηλή χοληστερόλη και υψηλή πίεση του αίματος.
Άλλη μια εξήγηση είναι ότι, οι νεότεροι άνδρες έχουν την τάση να παραλείπουν το πρωινό πιο συχνά από ό, τι άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας. Το γεγονός αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι νεότεροι άνδρες είναι σε στρεσογόνες θέσεις εργασίας και συνεπώς μαζί με το στρες επιδεινώνεται και η υγεία της καρδιάς.
Υπάρχουν πολλές συνήθειες οι οποίες βοηθούν στη μείωση κινδύνου των καρδιακών παθήσεων, όπως η άσκηση και η διακοπή του καπνίσματος. Ας προσθέσετε ακόμη μια συνήθεια αρκετά εύκολη και χωρίς μεγάλο κόστος ή δέσμευση χρόνου. Απολαύσετε το πρωινό σας, ακόμα κι αν είναι ένα μπολ με γιαούρτι και βρώμη.



Κατεργάρη Υβόνη Διαιολόγος Διατροφολόγος






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου