Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

Τα κάναμε σαλάτα!

 
   vegetable salad  Και αν δεν τα κάνατε και εσείς ήρθε η ώρα! Το καλοκαίρι προσφέρει μεγάλη ποικιλία λαχανικών που βρίσκονται στην καλύτερη στιγμή τους! Μυρωδάτα και χρωματιστά, γεμάτα πολύτιμες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.
     Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η σαλάτα πέρα από το γνωστό «δεν πρέπει ποτέ να λείπει από το τραπέζι μας» μπορεί κάλλιστα να σταθεί και σαν κυρίως πιάτο, αφού αν προσθέσουμε μια πηγή πρωτεΐνης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο γεύμα. Για παράδειγμα αν προσθέσουμε στην σαλάτα μας φέτα, κασέρι ή κάποιο άλλο τυρί, κοτόπουλο, γαλοπούλα, κάποιο μπιφτέκι που μπορεί να περίσσεψε από το μεσημεριανό φαγητό, ένα αυγό βραστό, λίγα όσπρια όπως τα κόκκινα φασόλια, ακόμα και τόνο ή σολομό καταφέρνουμε να την ενισχύσουμε πρωτεϊνικά.
     Τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αυτό βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Εκτός αυτού προκαλούν το αίσθημα του κορεσμού, δηλαδή νιώθουμε το στομάχι μας να γεμίζει πιο εύκολα και εμείς αισθανόμαστε πιο χορτάτοι. Για αυτό και είναι προτιμότερο να αρχίζουμε πρώτα από την σαλάτα μας όταν καθόμαστε στο τραπέζι γιατί έτσι θα καταναλώσουμε λιγότερη ποσότητα από το φαγητό.
     Αυτό που πρέπει να προσέξουμε πολύ είναι τα διάφορα ντρέσινγκς που χρησιμοποιούμε γιατί έχουν συνήθως σαν βάση την μαγιονέζα και είναι φορτωμένα με θερμίδες και κυρίως τρανς λιπαρά. Η καλύτερη επιλογή είναι το ελαιόλαδο. Στην σαλάτα έχουμε την ευκαιρία να καταναλώσουμε το ελαιόλαδο ωμό, δηλαδή στην καλύτερη μορφή του και να επωφεληθούμε από τα συστατικά του. Σημασία έχει πάντα η ποσότητα! Δεν χρειάζονται υπερβολές, και για να τις αποφύγουμε μπορούμε να ενισχύσουμε γευστικά την σαλάτα μας με ξύδι ή λεμόνι.
     Μην φοβάστε τους συνδυασμούς και ειδικά τους αναπάντεχους γιατί είναι αυτοί που μπορούν να σας προσφέρουν μια γευστική έκπληξη! Τολμήστε να προσθέσετε και φρούτα στην σαλάτα. Μήλα, πορτοκάλια, φράουλες μπορούν να δημιουργήσουν ένα ωραίο πάντρεμα στις γεύσεις και να σας δώσουν την τέλεια ευκαιρία να καταναλώσετε φρούτα και λαχανικά μαζί. Ομοίως και οι ξηροί καρποί που πέρα από επιπλέον νοστιμιά ανεβάζουν και άλλο ποιοτικά την σαλάτα μας με τα αντιοξειδωτικά και τις βιταμίνες που περιέχουν.
     Προσοχή στα παξιμάδια και στα κρουτόνς! Είναι ουσιαστικά ψωμί σε αφυδατωμένη και πιο συμπυκνωμένη μορφή με αποτέλεσμα πολλές φορές να καταναλώνουμε περισσότερη ποσότητα από αυτή που αναλογεί σε μία φέτα ψωμί.
     Το καλοκαίρι μας προσφέρει μεγάλη ποικιλία λαχανικών και το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τα εκμεταλλευτούμε! Οι σαλάτες είναι γρήγορες, εύκολες, δροσιστικές και οικονομικές! Προσφέρετε στον εαυτό σας ένα μεγάλο χορταστικό και πολύχρωμο μπωλ με σαλάτα και δεν θα το μετανιώσετε!
 
Κυριακή Παπα
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου