Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013

Καλοκαιρινά φρούτα (2ο μέρος)

Κεράσι
clip_image002Τα κεράσια αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, υδατοδιαλυτές βιταμίνες , κάλιο, μαγνήσιο και χαλκό. Μια επαρκής ποσότητα κερασιών (100gr) μειώνει την χοληστερίνη , αυξάνει την φυσική άμυνα του οργανισμού, δρά αποτοξινωτικά, για το ήπαρ, τη χολή, τους αδένες και γενικότερα τον οργανισμό. Ακόμη, ευνοούν την καλή λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος, ενώ είναι διουρητικά και χωνευτικά. Έρευνα υποστηρίζει ότι ο χυμός τους αποτελεί ένα ισχυρό αντιβακτηριακό παράγοντα ενάντια στην τερηδόνα των δοντιών. Άλλες μελέτες (University of Michigan) έδειξαν ότι αυξάνουν κατά 50% την παραγωγή ινσουλίνης από τα κύτταρα του παγκρέατος, συνεπώς συστήνονται σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη και σε πολλές μορφές καρκίνου. Ένα κεράσι αποδίδει 4kcal (θερμίδες) ενώ 1 φλιτζάνι κεράσια χωρίς κουκούτσια περιέχει 78kcal.

image

Πεπόνι

clip_image002[4]Το χρυσαφένιο καλοκαιρινό φρούτο προέρχεται από την Ασία. Στην Κίνα χρησιμοποιείται για την θεραπεία της ηπατίτιδας, ενώ στις Φιλιππίνες, οι σπόροι χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση του καρκίνου και την πρόκληση εμμηνόρροιας, στην Ινδία ως διουρητικό.
Πλούσιο σε βιταμίνη C ενισχύει τον οργανισμό, σε βιταμίνη Α που βοηθάει στην όραση, σε βιταμίνη Β6 που βοηθάει το δέρμα, το νευρικό σύστημα και τον εγκέφαλο να μένουν υγιείς. Επίσης είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή και τη συντήρηση των νέων κυττάρων στον οργανισμό. Το αντιπηκτικό χημικό του πεπονιού είναι η αδενοσίνη η οποία βοηθά στην αραίωση του αίματος, μειώνοντας τις πιθανότητες καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών. Επιπλέον το β-καροτένιο ,  προστατεύει τον οργανισμό από διάφορους τύπους καρκίνου και καρδιακά νοσήματα. Πλούσιο, συν τοις άλλοις, σε κάλιο, συμβάλλει στη ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης, διαθέτοντας συνάμα διουρητική δράση (κυρίως λόγω του μεγάλου ποσοστού νερού που περιέχει) . Ένα φλιτζάνι πεπόνι σε κύβους περιέχει 53Kcal (θερμίδες).
image

Σταφύλι
clip_image002[6]Το σταφύλι αποκαλείται ''ευτυχές δημιούργημα της φύσης'' και όχι άδικα αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, Β6, Κ, θειαμίνη, ριβοφλαβλίνη, χαλκό και κάλιο. Συν τοις άλλοις είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή, τα οποία εκτός από καρδειοπροστατευτική δράση, χρησιμοποιούνται στη θεραπεία διαφόρων λοιμώξεων, και κουερσιτίνη η οποία προστατεύει τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις και από καρκίνο. Η φλούδα του περιέχει το πολύτιμο φυτικό συστατικό ρεσβερατρόλη. Ένα φλιτζάνι σταφύλια χωρίς κουκούτσια περιέχει περίπου 104kcal (θερμίδες που πηγάζουν από υδατάνθρακες). Τέλος 1-2 ποτηράκια κόκκινο κρασί έχει ευεργετικά αποτέλεσματα κατά της καρδιακής νόσου.
image

Δαμάσκηνο
clip_image002[8] Το δαμάσκηνο φημίζεται για την συμβολή του στην σωστή λειτουργία του εντέρου λόγω του ότι είναι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και νερό (144g). Περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α, βιταμίνης C, βιταμίνης Κ, χαλκό και άλλων βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Τα δαμάσκηνα αποτέλεσαν αντικείμενο επαναλαμβανόμενης έρευνας για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε μοναδικά φυτοθρεπτικά συστατικά που ονομάζονται neochlorogenic και χλωρογενικό οξύ . Οι ουσίες αυτές ταξινομούνται ως φαινόλες , με αντιοξειδωτική λειτουργία. Ένα μέτριο δαμάσκηνο περιέχει 30kcal (θερμίδες που πηγάζουν από υδατάνθρακες).
image

Σύκο
clip_image002[10]Τα σύκα σε σύγκριση με άλλα φρούτα,  περιέχουν λίγο περισσότερα σάκχαρα . Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα σύκα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Έχουν αρκετές βιταμίνες και μέταλλα, όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Β6, βιταμίνη Κ και φυλλικό οξύ. Ένα μέτριο σύκο περιέχει περίπου 37kcal (θερμίδες που πηγάζουν από υδατάνθρακες).


 
image

Ανανάς
clip_image002[12]Ο ανανάς είναι ποώδες φυτό που ανήκει στην οικογένεια βρομελιοειδή.  Ανακαλύφθηκε το 1493 από τον Χριστόφορο Κολόμβο στη Γουαδελούπη της Καραϊβικής. Ο ανανάς περιέχει βρωμελίνη, ένζυμο που μπορεί να βοηθήσει στον πόνο της αρθρίτιδας μειώνοντας τη φλεγμονή. Είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, καλή πηγή βιταμίνης C (σχεδόν το 100% της ημερήσιας κάλυψης) που βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού και πλούσιο σε θειαμίνη, βιταμίνη Β6 και χαλκό. Ένα φλιτζάνι ανανά σε κύβους είναι περίπου 78-82 kcal (θερμίδες που πηγάζουν από υδατάνθρακες). Για να είναι ο ανανάς πιο μαλακός και ζουμερός διατηρείστε τον σε θερμοκρασία δωματίου 1-2ημέρες πριν το κόψιμο.
image


Κατεργάρη Υβόνη Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πηγές:
http://www.iatronet.gr
http://www.medlook.net
https://www.supertracker.usda.gov
http://el.wikipedia.org




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου