Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

Τροφές για το μυαλό!

Ο εγκέφαλός μας αποτελεί μόνο το 2% του σωματικού βάρους, αλλά καταναλώνει το 20% των θερμίδων που παίρνουμε από την τροφή.
clip_image002
Η κύρια πηγή ενέργειας του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη η οποία προέρχεται από τους υδατάνθρακες της διατροφής μας, δηλαδή, σιτηρά, φρούτα, λαχανικά.

Επίσης το 60% του εγκεφάλου αποτελείται από λίπος. Συνεπώς πρέπει να επιλέξεις σωστά και υγιεινά λιπαρά που περιέχουν ωμέγα3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα, μαζί με μη απαραίτητα λιπαρά οξέα που είναι ωφέλιμα όπως EPA και DHA.

127f05da05887361d591a350fb027deb
Εστίασε στην προσθήκη καλών φυτικών τροφών που αυξάνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, τη διάθεση και τη μνήμη, όπως:

Αβοκάντο αποτελεί πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία αυξάνουν τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, μειώνουν τη χοληστερόλη, και ενισχύουν την απορρόφηση των αντιοξειδωτικών. Το αβοκάντο, επίσης, περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Ε, οι οποίες προστατεύουν το σώμα και τον εγκέφαλο από τις ελεύθερες ρίζες. Είναι επίσης μια καλή πηγή καλίου και βιταμίνης K και προστατεύουν από κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.
Βατόμουρα είναι οι καλύτερες αντιοξειδωτικές πηγές , και ευνοούν την προστασία του εγκεφάλου από οξειδωτικές βλάβες, που οδηγούν σε πρόωρη γήρανση, Alzheimer και άνοια. Τα φλαβονοειδή που περιέχουν, επίσης βελτιώνουν την επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων, τη βελτίωση της μνήμης, τη μάθηση και όλες τις γνωστικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας του σκεπτικού και της λήψης αποφάσεων.
Οι σπόροι Chia είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και   διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Αυτά τα μικρά σποράκια βοηθούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, είναι αντι-φλεγμονώδη, ενισχύουν την ενυδάτωση και περιέχουν επίσης πολλά αντιοξειδωτικά.
Ξηροί καρποί ειδικά τα καρύδια και τα αμύγδαλα είναι εξαιρετικά για την λειτουργία του νευρικού συστήματος . Είναι καλές πηγές ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων, βιταμίνης Β6 και βιταμίνης Ε. Η βιταμίνη Ε έχει αποδειχθεί ασπίδα κατά τις άνοιας, προστατεύοντας τον εγκέφαλο από τις ελεύθερες ρίζες και βελτιώνοντας την λειτουργία του εγκεφάλου.
Κόκκινο λάχανο είναι γεμάτο πολυφαινόλες , ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της καρδιάς.Το κόκκινο λάχανο έχει επίσης γλυκοζινόλη , ένωση που καταπολεμά τον καρκίνο.
Σπανάκι οι θρεπτικές ουσίες του αποτρέπουν τις βλάβες στο DNA , την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων , την ανάπτυξη του όγκου , αλλά επίσης επιβραδύνει τις επιπτώσεις της γήρανσης στον εγκέφαλο. Τέλος είναι μια καλή πηγή φυλλικού οξέος και βιταμίνης Ε.
Ντομάτα περιέχει λυκοπένιο , ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά την άνοια και μπορεί να βελτιώσει την διάθεση.
Φασόλια και Όσπρια αποτελούν εξαιρετική πηγή σύνθετων υδατανθράκων καθώς και φυτικών ινών που επιβραδύνουν την απορρόφηση , δίνοντάς μας μια σταθερή παροχή γλυκόζης για τον εγκέφαλο. Τα φασόλια και τα όσπρια είναι επίσης πλούσια σε φυλλικό οξύ και σε απαραίτητα λιπαρά οξέα.
Μπρόκολο είναι μια σούπερ τροφή. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο , βιταμίνη C, β-καροτένιο, σίδηρο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Κ. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες , και απομακρύνουν τα βαρεά μέταλλα που μπορούν να βλάψουν τον εγκέφαλο.
Μαύρη σοκολάτα οι φλαβανόλες στη σοκολάτα βελτιώνουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, η οποία με τη σειρά του βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία και τη μνήμη. Η σοκολάτα βελτιώνει επίσης τη διάθεση.
Quinoa είναι μια εξαιρετική πηγή σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών που βοηθάει στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα , παρέχοντας παράλληλα την απαραίτητη γλυκόζη του εγκεφάλου.Η Quinoa είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου, και βιταμινών του συμπλέγματος Β, Είναι επίσης ελεύθερη (χωρίς) σε γλουτένη για τα άτομα με δυσανεξία (κοιλιοκάκη).
Δεντρολίβανο έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει την μνήμη και την γνωστική λειτουργία ακόμη και με την μυρωδιά του. Βελτιώνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Είναι επίσης ένα ισχυρό φάρμακο για τον καρκίνο και καταπολεμά τη γήρανση του δέρματος .
Ηλιόσποροι και άλλοι σπόροι κολοκύθας, όπως περιέχουν πρωτεΐνη , ωμέγα λιπαρά οξέα και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αυτοί οι σπόροι περιέχουν επίσης τρυπτοφάνη, η οποία μετατρέπεται στον εγκέφαλο σε σεροτονίνη και ενισχύει τη διάθεση και την καταπολέμηση της κατάθλιψης
Ολικής αλέσεως σιτηρά είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις βλαβερά αποτελέσματα του σακχάρου , της χοληστερόλης και πολλά άλλα. Τα ολικής άλεσης προϊόντα έχουν επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β που επιδρούν στη σωστή ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο.

Κατεργάρη Υβόνη Διαιτολόγος Διατροφολόγος
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου