Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

Παγωτό κανείς;

 
betteDavisΔιανύοντας και επίσημα τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού και έχοντας την θερμοκρασία να ανεβαίνει σε καλοκαιρινούς δείκτες, η αναζήτηση κάτι δροσιστικού αποτελεί αυτόματη σκέψη! Το παγωτό αποτελεί από τα χαρακτηριστικά του καλοκαιριού, αν και πλέον οι περισσότεροι το καταναλώνουν τακτικά ασχέτως εποχής, αφού πλέον μπορείς να το βρεις όποτε θελήσεις.
Η ιστορία του παγωτού φαίνεται να έρχεται από πολύ μακριά. Συγκεκριμένα ένα πρώιμο είδος παγωτού καταναλώνονταν κατά την Περσική αυτοκρατορία, όπου έριχναν χυμό σταφυλιού πάνω σε χιόνι και το σέρβιραν σε βαθιά πιάτα. Ήταν γλύκισμα που προτιμούσαν να καταναλώνουν τους καλοκαιρινούς μήνες.
Από τότε μέχρι τώρα το παγωτό έχει διανύσει μεγάλη πορεία και πολλές παραλλαγές. Παγωτό, gelato, γρανίτα, σορμπέ, semi- freddo, με άπειρες γεύσεις, επιλογές σερβιρίσματος και φυσικά θερμίδες.
Θρεπτικά Στοιχεία: Παγωτό Βανίλια, μισό φλιτζάνι (περίπου 72 γρ)
Θερμίδες 145kcal
Λίπος 7.9g 12% της ημερήσιας πρόσληψης
Από τα οποία κορεσμένα 4.9g 24% της ημερήσιας πρόσληψης
Χοληστερόλη 32mg 11% της ημερήσιας πρόσληψης
Υδατάνθρακες 17g 6% της ημερήσιας πρόσληψης
Θρεπτικά Στοιχεία: Παγωτό Σοκολάτα, 1 μπάλα μερίδα σερβιρίσματος (περίπου 58 γρ)
Θερμίδες 125kcal
Λίπος 6.4g 10% της ημερήσιας πρόσληψης
Από τα οποία κορεσμένα 3.9g 20% της ημερήσιας πρόσληψης
Χοληστερόλη 20mg 7% της ημερήσιας πρόσληψης
Υδατάνθρακες 16.4mg 5% της ημερήσιας πρόσληψης
Όπως φαίνεται και από την διατροφική ανάλυση, το παγωτό είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε θερμίδες που προέρχονται από υδατάνθρακες αλλά κυρίως από λιπαρά και μάλιστα κορεσμένα τα οποία συμβάλλουν στην αύξηση της χοληστερόλης.
Το σορμπέ ή η γρανίτα- που είναι παρόμοια αλλά πιο τραγανή από το σορμπέ- αποτελούν τις πιο ελαφριές θερμιδικά επιλογές από την άποψη ότι δεν περιέχουν λίπος, ωστόσο οι θερμίδες προέρχονται από τους υδατάνθρακες και τα σάκχαρα. Πρόκειται για νερό με σιρόπι και χυμό ή πουρέ φρούτων.
Θρεπτικά Στοιχεία: Σορμπέ Φράουλα, μισό φλιτζάνι (περίπου 116 γρ)
Θερμίδες 120kcal
Λίπος 0
Από τα οποία κορεσμένα 0
Χοληστερόλη 0
Υδατάνθρακες 30g 10% της ημερήσιας πρόσληψης
Σε κάθε περίπτωση, η καλύτερη επιλογή είναι να φτιάχνουμε το παγωτό στο σπίτι με υλικά και ποσότητες που μπορούμε να ελέγξουμε και να καθορίσουμε. Υπάρχουν συνταγές για τις οποίες δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε παγωτομηχανή. Αν πάλι θέλετε να καταναλώνετε παγωτά του εμπορίουlittle-girl-eating-ice-cream-wt-johnson προσοχή στην συχνότητα κατανάλωσής τους και την ποιότητά τους.
Ακόμα και τα light παγωτά περιέχουν κάποιες παγίδες. Μεγάλη συζήτηση γίνεται κυρίως για τα υποκατάστατα λίπους και γλυκαντικών υλών που χρησιμοποιούνε και κατά πόσο αυτά είναι κατάλληλα. Όπως έχουμε αναφέρει και για άλλα προϊόντα, ο τίτλος light δεν συνεπάγεται με την δυνατότητα να φάμε όσο θέλουμε, αλλά με το ότι τρώμε μια συνετή ποσότητα η οποία είναι απαλλαγμένη από επιπλέον θερμίδες.
Τι πρέπει να προσέξω όταν αγοράζω παγωτό;
  • Δεν αγοράζω παγωτά από ψυγεία τα οποία είναι εκτεθειμένα στον ήλιο
  • Δεν αγοράζω παγωτά των οποίων οι συσκευασίες φαίνονται ζουλιγμένες ή χτυπημένες
  • Δεν καταναλώνω παγωτό που περιέχει κομμάτια πάγου- ένδειξη ότι το παγωτό έχει αποψυχθεί και καταψυχθεί εκ νέου
  • Προσέχω πάντα την ημερομηνία λήξης που αναγράφεται στην συσκευασία
Απολαύστε υπεύθυνα λοιπόν! Ένα παγωτό την εβδομάδα, ακόμα και όταν είστε σε δίαιτα, μπορεί να χωρέσει…ειδικά αν είστε λάτρεις και δεν μπορείτε να το αποχωριστείτε!

Παπά Κυριακή
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου