Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

Υπάρχουν ΥΠΕΡ- τροφές;

 
superheroΥπάρχουν άραγε πραγματικά ΥΠΕΡ-τροφές; Σίγουρα σαν ονομασία σου κεντρίζει αμέσως την προσοχή. Αναρωτιέσαι, τι μπορεί να σημαίνει αυτό, και αν καταναλώσεις κάτι που ανήκει σε αυτήν την κατηγορία τι θα κερδίσεις.
Στην πραγματικότητα αυτός ο όρος δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένος. Αντιθέτως είναι άκρως παρεξηγήσιμος ακόμα και επικίνδυνος σε ορισμένες περιπτώσεις.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές φυσικές τροφές με ιδιαίτερη σύσταση. Είτε σε αμινοξέα, είτε σε βιταμίνες, είτε σε αντιοξειδωτικά. Υπάρχει όμως διαφορά όταν ένα τρόφιμο το αναλύεις στα επιμέρους συστατικά του σε κάποιο εργαστήριο και όταν το καταναλώνεις. Πολλές φορές ο οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει όλα τα θρεπτικά συστατικά που του προσφέρεις με αποτέλεσμα απλά αυτά να αποβάλλονται. Αυτό σημαίνει ότι δεν ωφελεί να υπερφορτώνεις τον οργανισμό σου. Όπως η έλλειψη έτσι και η υπερφόρτωση μπορούν να προκαλέσουν βλάβες. Από την άλλη, ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και το ίδιο διαφορετικά αντιδράει στα συστατικά που θα του δώσεις, ενώ και τα ίδια τα συστατικά μπορεί να αλληλοεπιδράσουν με άλλα και να χάσουν ή να αλλάξουν την δράση τους. Αυτοί είναι και οι λόγοι που κάνουν πολύ δύσκολη την κατηγοριοποίηση των τροφίμων σε υπερτροφές. Άλλοι εντάσσουν στις υπερτροφές ένα περίεργο και εξωτικό φρούτο της Ανατολής και άλλοι το μπρόκολο ή το σπανάκι.
Μεγαλύτερη σημασία έχει να ξεχωρίζεις τους μύθους από την πραγματικότητα. Τροφές «θαύμα» δεν υπάρχουν! Η επιστημονική κοινότητα δεν αποδέχεται τον όρο. Αυτό σημαίνει ότι η κατηγορία αυτή δεν έχει συγκεκριμένα τρόφιμα και είναι πολύ εύκολο για τους επιτήδειους να εισάγουν και να διαφημίσουν ως υπερτοφές ότι θέλουν και έτσι να δράσουν παραπλανητικά προς το καταναλωτικό κοινό με στόχο να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Αν νοιάζεσαι για την υγεία σου φρόντισε να τρως σωστά και με ποικιλία. Είναι επιστημονικά πια αποδεδειγμένο πως η μεσογειακή διατροφή είναι ο πιο σωστός δρόμος για την επίτευξη ενός υγιεινού διατροφικού προφίλ. Εκτός αυτού, είναι εύκολο να την ακολουθήσεις και δεν χρειάζεται να ψάχνεις σε συγκεκριμένα μαγαζιά κάποια ιδιαίτερα τρόφιμα που τις περισσότερες φορές θα σου στοιχίσουν και μία μικρή περιουσία. Μία ποικιλία από φρέσκα φρούτα και λαχανικά που μπορείς να βρεις στο πιο κοντινό σου μανάβικο, μπορούν να αποτελέσουν ένα τέλειο κοκτέιλ υγείας για τον οργανισμό σου! Από την άλλη, αν σε εσάς αρέσει να δοκιμάζετε διαφορετικά τρόφιμα, αυτό επαφίεται πάντα στο προσωπικό σας γούστο!
Ίσως τελικά το γνωστό «ένα μήλο την ημέρα» να μην είναι μια απλή συνηθισμένη έκφραση, αλλά να κρύβει μεγάλη σοφία μέσα της!
 
Κυριακή Παπά
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου